Iratkezelési szeminárium közfeladatot ellátó szerveknek

Iratkezelési szeminárium közfeladatot ellátó szerveknek

Információk

Esemény időpontja 2022. október 11 09:00
Esemény vége 2022. október 11 16:00
Max. létszám Korlátlan
Egyéni ár 62.900HUF
Helyszín Budapest Music Center

Előadók

Csóti Csaba

Iratkezelési szakértő

Képzésünk célja olyan iratkezelési ismeretanyag átadása, melyen során a résztvevők megismerik a papíralapú és elektronikus irat- és ügykezelés, irattározás rendszerét, az itt szerzett tudás elsajátítását követően pedig képesek lesznek a gyakorlatban, szervezetüknél is alkalmazni, felelős iratkezelési döntéseket hozni, saját szervezetük ügyiratkezelési folyamataiban felismerni a hibákat és korrigálni azokat, mindezt a hatályos iratkezelési jogszabályok alapulvételével.

 

KIKNEK AJÁNLJUK KÉPZÉSÜNKET?

Elsősorban közfeladatot ellátó szervek (állami, önkormányzati, jogszolgáltatási szervezetek, intézmények, valamint állami vagy önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok) ügyviteli, iratkezelési rendszeréért felelős vezetőinek, iratkezelésért és elektronikus ügyintézésért felelős munkatársainak.

 

TERVEZETT TEMATIKA

 

1. Az iratkezelés szabályai közfeladatot ellátó szervezetek esetében.

  • A közfeladat értelmezése, a jogszabályi keretek, előírások és ajánlások.
  • Mi kötelező és mi az ahol szabadon dönthet az iratkezelés megszervezése kapcsán egy közfeladatot ellátó szervezet?

2. Iratkezelési elvárások és lehetséges módszerek nem közfeladatot ellátó szervezetek esetében.

  • Hogyan érdemes gondolkodni a nem közfeladatot ellátó szervezetek iratkezelési szabály-követéséről? Mit szabad és mit nem?
  • Miben segíthetnek az iratkezelés során a nem kötelező, de jó gyakorlatokat megjelenítő iratkezelésre vonatkozó jogszabályok?
  • Milyen módszertani megközelítések lehetségesek?

3. Az iratkezelési szabályzatok és az iratkezelő szoftverek használatának összefüggései.

  • Az iratkezelési szabályzat és az irattári terv elkészítésének szempontrendszere.
  • A szabályzat-követő szoftverhasználat.

4. A dokumentumok megőrzési ideje és az irattári tervek nyújtotta lehetőségek.

  • Mit kell, mit lehet és mit nem szabad megőrizni: hogyan kell megmérni az őrzési idők kiszámítását?
  • Mi a különbség a közfeladatot ellátó és a nem közfeladatot ellátó szervezetek iratőrzési követelményei között?

5. Hiteles és nem hiteles elektronikus másolatok készítése: melyik mire való?

  • Mikor szkenneljünk és mikor ne?
  • Mire jó az irat elektronikus képe?
  • Mire való a hiteles elektronikus másolat? 

6. A hiteles elektronikus másolatkészítési eljárások szabályozási környezete. 

  • Elektronikus másolatkésztési szabályzatok és gyakorlati hasznuk.

7. Az elektronikus iratok nyilvántartása és kezelése. 

  • Az elektronikus nyilvántartás és az elektronikus irat közötti alapvető különbségek, az elektronikus iratok struktúrába rendezése.

8. A papíralapú és az elektronikus iratok selejtezésének kérdései. 

  • A selejtezési követelmények egyezései és különbségei az eltérő adathordozók esetében.
  • A selejtezés jogszabályi keretei.

9. A papíralapú iratok digitális konverziója és a hitelesség kérdése. 

  • Mit érdemes digitális másolattá alakítani és mit nem?

  • Eldobható-e a digitális másolat készítése esetén a papíralapú irat?

10. Egyes adatvédelmi kérdések hatása az iratkezelésre.

  • Ki mihez férhet hozzá és ez korlátozhatja-e az iratkezelés hatékonyságát?

 

A részvételi díj magában foglalja:

  • komplett, egész napos iratkezelési szeminárium,
  • frissítő a szünetekben,
  • ebéd,
  • füzet jegyzetelésre, mely a teljes szemináriumi anyagot tartalmazza összefűzve.

 

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

 

Térkép

Az elmúlt évek oktatásai, képzései

Az interfészes önkormányzatok kihívásai az e-ügyintézési térben

2022. május 19 09:00 -15:00
Ár: 62.900HUF

Az interfészes önkormányzatok igényeire, speciális iratkezelési folyamataira szabott képzés, mely az elektronikus ügyintézést, az annak való maximális megfelelést állítja a középpontba. Az előadástémákat úgy válogattuk össze, hogy azok az interfészes önkormányzatok e-ügyintézési térben nyújtott jelenlegi kihívásaira adjanak választ elismert szakértők tolmácsolásában. Az elméleti ismeretek átadása mellett fontosnak tartjuk a gyakorlati példák, tapasztalatok megosztását is.

E-ügyintézés szeminárium közműszolgáltatóknak

2022. március 24 09:00 -15:00
Ár: 62.900HUF

Közműszolgáltatók igényeire, speciális iratkezelési folyamataira szabott képzés, mely az elektronikus ügyintézést, az annak való maximális megfelelést állítja középpontba. Nem egyértelmű, hogy az Ön intézménye e-ügyintézésre kötelezett szervezet-e? Nem tudja pontosan, hogy mely jogszabályoknak kell megfelelnie? Választ szeretne arra kapni, hogy milyen elvárásai vannak a felügyeleti szervnek a közműszolgáltatók felé? Szervezetfejlesztésre lenne szükség az optimális e-ügyintézési folyamatok kialakításáért, de eddig nem tudta, hogyan kezdjen neki a folyamatok átalakításának? Esettanulmányok, már bevált jó gyakorlatok mellett oktatóink többek között ezekre a kérdésekre is választ adnak. 

Elektronikus ügyintézési szakértő

2021. november 18 - 2021. november 26
Ár: 169.000HUF

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttnyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

E-ügyintézés szeminárium közfeladatot ellátó állami vállalatoknak

2021. október 13 09:00 -15:00
Ár: 62.900HUF

Közfeladatot ellátó, állami tulajdonban lévő gazdasági társaságok speciális igényeire szabott képzés, mely részletesen foglalkozik a jogszabályi háttérrel, az e-ügyintézés folyamatával - beleértve a különféle SZEÜSZ-ökhöz és KEÜSZ-ökhöz való kapcsolódást, a dokumentumhitelesítés és elektronikus aláírások gyakorlati alkalmazásával, az e-közigazgatást támogató postai szolgáltatások integrációjával, valamint az üzleti folyamatok teljeskörű kezelésével, legyen szó akár munkafolyamat-automatizációról, integrációkról vagy vezetői monitoringról. 

Elektronikus ügyintézési szakértő

2021. szeptember 23 - 2021. október 01
Ár: 169.000HUF

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttnyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

Elektronikus ügyintézési szakértő

2021. július 01 - 2021. július 09
Ár: 169.000HUF

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttnyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

Iratkezelési szeminárium önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoknak

2019. március 07 09:00 -17:00
Ár: Ingyenes

Iratkezelési képzésünket kifejezetten olyan cégeknek szervezzük, akik önkormányzati tulajdonban állnak és önkormányzati feladatokat látnak el. 

Iratkezelési szabályzat és irattári terv felülvizsgálata szeminárium

2018. november 15 09:00 -17:00
Ár: Ingyenes

Képzésünkön megtanítjuk, hogyan lehet jó iratkezelési szabályzatot írni, mely nemcsak jogszabálykövető, de a szervezet iratkezelési gyakorlatát is segíti.

Iratkezelési szeminárium budapesti kerületi és megyei jogú városok önkormányzatainak

2018. május 10 09:00 -17:00
Ár: Ingyenes

Átfogó iratkezelési képzéseinkre a közfeladatot ellátó szervek számos szegmenséből (kórházak, önkormányzatok, oktatási intézmények, kulturális, tudományos intézmények, állami vállalatok, közművek stb.) érkeznek iratkezelési szakemberek.

Átfogó iratkezelési szeminárium

2018. február 22 09:00 -17:00
Ár: Ingyenes

Olyan iratkezelési ismeretanyag átadása, mely elsajátítása után a résztvevő képes felelős iratkezelési döntéseket hozni, saját szervezete ügyiratkezelési folyamataiban felismerni a hibákat és korrigálni azokat, mindezt úgy, hogy a hatályos iratkezelési jogszabályoknak megfeleljen.

Iratkezelési szeminárium önkormányzati cégeknek

2018. január 25 09:00 -17:00
Ár: Ingyenes

Átfogó iratkezelési képzéseinkre a közfeladatot ellátó szervek számos szegmenséből (kórházak, önkormányzatok, oktatási intézmények, kulturális, tudományos intézmények, állami vállalatok, közművek stb.) érkeznek iratkezelési szakemberek.

E-aláírás szeminárium

2017. november 16 09:00 -17:00
Ár: Ingyenes

Az e-közigazgatás alapjai az elmúlt években gyökeresen megváltoztak, az elektronikus aláírás szabályozási környezete jelenleg is átalakítás alatt áll. A képzés során olyan ismeretanyag kerül átadásra, melynek segítségével felgyorsítható a közigazgatási intézmények elektronikus ügyintézésre való áttérése, hatékonyabbá tehető a szervezetek elektronikus közszolgáltatása, mindez úgy, hogy az intézkedések a hatályos e-aláírási jogszabályoknak is megfeleljenek.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2022 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline