Iratkezelési szeminárium közfeladatot ellátó szerveknek

Iratkezelési szeminárium közfeladatot ellátó szerveknek

Információk

Esemény időpontja 2022. október 11 09:00
Esemény vége 2022. október 11 16:00
Max. létszám Korlátlan
Egyéni ár 79.883 Ft
Helyszín Budapest Music Center
Már nem fogadunk el regisztrációt erre az eseményre

Előadók

Csóti Csaba

Iratkezelési szakértő

Képzésünk célja olyan iratkezelési ismeretanyag átadása, melyen során a résztvevők megismerik a papíralapú és elektronikus irat- és ügykezelés, irattározás rendszerét, az itt szerzett tudás elsajátítását követően pedig képesek lesznek a gyakorlatban, szervezetüknél is alkalmazni, felelős iratkezelési döntéseket hozni, saját szervezetük ügyiratkezelési folyamataiban felismerni a hibákat és korrigálni azokat, mindezt a hatályos iratkezelési jogszabályok alapulvételével.

 

KIKNEK AJÁNLJUK KÉPZÉSÜNKET?

Elsősorban közfeladatot ellátó szervek (állami, önkormányzati, jogszolgáltatási szervezetek, intézmények, valamint állami vagy önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok) ügyviteli, iratkezelési rendszeréért felelős vezetőinek, iratkezelésért és elektronikus ügyintézésért felelős munkatársainak.

 

TERVEZETT TEMATIKA

 

1. Az iratkezelés szabályai közfeladatot ellátó szervezetek esetében.

  • A közfeladat értelmezése, a jogszabályi keretek, előírások és ajánlások.
  • Mi kötelező és mi az ahol szabadon dönthet az iratkezelés megszervezése kapcsán egy közfeladatot ellátó szervezet?

2. Iratkezelési elvárások és lehetséges módszerek nem közfeladatot ellátó szervezetek esetében.

  • Hogyan érdemes gondolkodni a nem közfeladatot ellátó szervezetek iratkezelési szabály-követéséről? Mit szabad és mit nem?
  • Miben segíthetnek az iratkezelés során a nem kötelező, de jó gyakorlatokat megjelenítő iratkezelésre vonatkozó jogszabályok?
  • Milyen módszertani megközelítések lehetségesek?

3. Az iratkezelési szabályzatok és az iratkezelő szoftverek használatának összefüggései.

  • Az iratkezelési szabályzat és az irattári terv elkészítésének szempontrendszere.
  • A szabályzat-követő szoftverhasználat.

4. A dokumentumok megőrzési ideje és az irattári tervek nyújtotta lehetőségek.

  • Mit kell, mit lehet és mit nem szabad megőrizni: hogyan kell megmérni az őrzési idők kiszámítását?
  • Mi a különbség a közfeladatot ellátó és a nem közfeladatot ellátó szervezetek iratőrzési követelményei között?

5. Hiteles és nem hiteles elektronikus másolatok készítése: melyik mire való?

  • Mikor szkenneljünk és mikor ne?
  • Mire jó az irat elektronikus képe?
  • Mire való a hiteles elektronikus másolat? 

6. A hiteles elektronikus másolatkészítési eljárások szabályozási környezete. 

  • Elektronikus másolatkésztési szabályzatok és gyakorlati hasznuk.

7. Az elektronikus iratok nyilvántartása és kezelése. 

  • Az elektronikus nyilvántartás és az elektronikus irat közötti alapvető különbségek, az elektronikus iratok struktúrába rendezése.

8. A papíralapú és az elektronikus iratok selejtezésének kérdései. 

  • A selejtezési követelmények egyezései és különbségei az eltérő adathordozók esetében.
  • A selejtezés jogszabályi keretei.

9. A papíralapú iratok digitális konverziója és a hitelesség kérdése. 

  • Mit érdemes digitális másolattá alakítani és mit nem?

  • Eldobható-e a digitális másolat készítése esetén a papíralapú irat?

10. Egyes adatvédelmi kérdések hatása az iratkezelésre.

  • Ki mihez férhet hozzá és ez korlátozhatja-e az iratkezelés hatékonyságát?

 

A részvételi díj magában foglalja:

  • komplett, egész napos iratkezelési szeminárium,
  • frissítő a szünetekben,
  • ebéd,
  • füzet jegyzetelésre, mely a teljes szemináriumi anyagot tartalmazza összefűzve.

 

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

 

Már nem fogadunk el regisztrációt erre az eseményre

Térkép

Az elmúlt évek oktatásai, képzései

Átfogó iratkezelési szeminárium

2023. október 26 08:30 -14:00
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

A közigazgatási szervek és közfeladatot-ellátó intézmények, cégek munkatársainak szóló, általános iratkezelési konzultációt (nem minősül Fktv. szerinti felnőttképzésnek) Csóti Csaba iratkezelési szakértő tartja. A szeminárium részletesen foglalkozik a papíralapú és elektronikus iratkezelés összefüggéseivel, a teljesen digitális iratkezelés megvalósíthatóságával és a jogszabályi követelményekkel. Rendbe tesszük a sokszor dilemmát okozó, "mikor, mit dobhatok ki" témakört, különös tekintettel a papíralapú iratok digitális konverziójával összefüggésben. Részvételi díj: 48.000 Ft + ÁFA (60.960 Ft bruttó)

Digitalizáció a költségcsökkentés jegyében

2023. szeptember 26 08:30 -14:30
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

Egész napos konferencia: Mit írnak elő a jogszabályok, és mi az, amit ezen túl érdemes elvégezni ahhoz, hogy a digitalizációval csökkenthessük a szervezeti költségeket és növelhessük munkatársaink és ügyfeleink elégedettségét.

Átfogó iratkezelési szeminárium

2023. február 23 08:30 -14:00
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

A közigazgatási szervek és közfeladatot-ellátó intézmények munkaatársainak szóló, általános iratkezelési konzultációt (nem minősül Fktv. szerinti felnőttképzésnek) Csóti Csaba iratkezelési szakértő tartja. A szeminárium részletesen foglalkozik a papíralapú és elektronikus iratkezelés összefüggéseivel, a teljesen digitális iratkezelés megvalósíthatóságával és a jogszabályi követelményekkel. Rendbe tesszük a sokszor dilemmát okozó, "mikor, mit dobhatok ki" témakört, különös tekintettel a papíralapú iratok digitális konverziójával összefüggésben. Részvételi díj: 48.000 Ft + ÁFA (60.960 Ft bruttó)

DEÜSZ Iratkezelési Vezetők Klubja V.

2024. március 07 13:30 -16:00
Ár: ingyenes

Egyesületünk 2024-ben is folytatja az Iratkezelési Vezetők Klubja rendezvénysorozatot. A kötetlen szakmai eszmecserére március 7-én is azokat a szakembereket várjuk, akik a közfeladatot ellátó szervezetek irat- és dokumentumkezelési operatív vezetői feladatát látják el.

DEÜSZ Iratkezelési Vezetők Klubja IV.

2023. november 21 13:30 -16:00
Ár: ingyenes

Egyesületünk 2023-ban új rendezvénysorozatot indított Iratkezelési Vezetők Klubja címmel. A kötetlen szakmai eszmecserére november 21-én is azokat a szakembereket várjuk, akik a közfeladatot ellátó szervezetek irat- és dokumentumkezelési operatív vezetői feladatát látják el.

Magyar Nemzeti Levéltár online szeminárium

2023. október 24 10:00 -11:30
Ár: ingyenes

Magyar Nemzeti Levéltár online szeminárium (2023. október 24.)
Közfeladat-ellátók iratkezelése a jogszabályi alapoktól a levéltári ellenőrzésig

Az ingyenes szakmai webinár témája az iratkezelés levéltárspecifikus áttekintése.
Fókuszpontok:
  • Iratkezelési szabályzat és irattári terv,
  • iratselejtezés,
  • levéltári átadás-átvétel,
  • levéltári ellenőrzés

REGISZTRÁCIÓ A WEBINÁR DEMIO OLDALÁN

 
 
 

DEÜSZ Iratkezelési Vezetők Klubja III.

2023. szeptember 14 13:30 -16:00
Ár: ingyenes

Egyesületünk 2023-ban új rendezvénysorozatot indított Iratkezelési Vezetők Klubja címmel. A kötetlen szakmai eszmecserére szeptember 14-én is azokat a szakembereket várjuk, akik a közfeladatot ellátó szervezetek irat- és dokumentumkezelési operatív vezetői feladatát látják el.

Elektronikus aláírások, e-hitelesítés hosszú távra

2023. április 04 09:00 -14:00
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

A képzés célja átfogó ismereteket adni az elérhető elektronikus hitelesítési megoldásokról. Melyiket és hogyan érdemes bevezetni és használni a közigazgatási szerveknél, közfeladat-ellátó intézményeknél és cégeknél. A szemináriumon a résztvevők kérdezhetik a szakértő előadót.

Elektronikus ügyintézési szakértő

2022. november 17 - 2022. november 25
Ár: 189.000 Ft

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttképzési nyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

Az interfészes önkormányzatok kihívásai az e-ügyintézési térben

2022. május 19 09:00 -15:00
Ár: 79.883 Ft

Az interfészes önkormányzatok igényeire, speciális iratkezelési folyamataira szabott képzés, mely az elektronikus ügyintézést, az annak való maximális megfelelést állítja a középpontba. Az előadástémákat úgy válogattuk össze, hogy azok az interfészes önkormányzatok e-ügyintézési térben nyújtott jelenlegi kihívásaira adjanak választ elismert szakértők tolmácsolásában. Az elméleti ismeretek átadása mellett fontosnak tartjuk a gyakorlati példák, tapasztalatok megosztását is.

E-ügyintézés szeminárium közműszolgáltatóknak

2022. március 24 09:00 -15:00
Ár: 79.883 Ft

Közműszolgáltatók igényeire, speciális iratkezelési folyamataira szabott képzés, mely az elektronikus ügyintézést, az annak való maximális megfelelést állítja középpontba. Nem egyértelmű, hogy az Ön intézménye e-ügyintézésre kötelezett szervezet-e? Nem tudja pontosan, hogy mely jogszabályoknak kell megfelelnie? Választ szeretne arra kapni, hogy milyen elvárásai vannak a felügyeleti szervnek a közműszolgáltatók felé? Szervezetfejlesztésre lenne szükség az optimális e-ügyintézési folyamatok kialakításáért, de eddig nem tudta, hogyan kezdjen neki a folyamatok átalakításának? Esettanulmányok, már bevált jó gyakorlatok mellett oktatóink többek között ezekre a kérdésekre is választ adnak. 

Elektronikus ügyintézési szakértő

2021. november 18 - 2021. november 26
Ár: 169.000 Ft

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttnyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline