Szakértő válaszol

Kérdése van e-közigazgatás vagy iratkezeléssel kapcsolatban? Írjon nekünk, és választ kaphat kérdéseire.



A beküldés regisztrációhoz kötött.
*
*
Küldés
* kötelező adat

Tisztelt Szakértő!

Olvastam Kovács Tamás "ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás kivezetése" c. szakmai cikkét, melyben az ÁNYK jogszabályi kivezetéséről, valamint az E-Űrlap használatáról tájékoztatott. Érdeklődni szeretnék, hogy a polgármesteri hivatalokat mennyiben...

Tisztelt Szakértő!

Februárban vettem át a szervezetnél a iratkezelés vezetését titkárságvezetőként. A fő feladatom egy iratkezelési reform végrehajtása, mivel az Alapítvány fiatal, iratkezelésben a kialakult gyakorlat jelentős fejlesztésre szorul. Ráadásul egy rosszul bevezetett...

A függő hatályú döntéseknek meg kell jelenniük a Hatósági statisztikában. Viszont a statisztikai rész, az előadói íven nem bővült tudomásom szerint a függő hatályú döntésekkel. (Tudomásom szerint a felfüggesztési okok is módosultak.) Az lenne a kérdésem, hogy ki és milyen szinten módosíthatja az előadói...

Image
Image
Hirdetés

Az e-hitelesítési megoldások felhasználói számára nem tiszta az, hogy egy elektronikusan hitelesített dokumentum hogyan őrzi meg hosszú távon a hitelességét. Hol kell egyáltalán ellenőrizni azt? (Pl.: Egy 5 éve elektronikusan aláírt dokumentum esetében az aláírást hol lehet ellenőrizni?)

Ha egy küldemény munkaidő vége után érkezik a hivatalba, akkor ez esetben is az aznapi dátum lesz az érkezés időpontja, vagy a következő nap? (Ha esetleg van jogszabály erre vonatkozóan, akkor az nagyon hasznos lenne a számomra.)

Szeretnénk iratokat digitalizálni. Ezzel kapcsolatban az egyik kérdésem az lenne, hogy a cég, aki hitelesít, ha megszűnik, akkor érvénytelen lesz az általuk végzett hitelesítés? A másik kérdésem a következő lenne: vannak olyan iratok, melyek kettétörtek a hajtásnál, illetve megfakulás miatt vélhetően nem minden...

Az időbélyegeknek 2, 5 és 10 éves tanúsítványai vannak, a legtöbb 2 éves. Előfordulhat-e, hogy egy aláírás mellé kapok egy időbélyeget, aminek a tanúsítványa másnap lejár, ráadásul az aláíró vezetőt 10 nap múlva felmentik, így két héttel az aláírás után előáll egy olyan dokumentum, amin sem az aláírás...

Az Acrobat Reader valóban nem megfelelő ellenőrzési eszköz-e, mert eltérő beállítások miatt is mutathat mást?

Hogyan lehet ésszerűen nyilvántartani, hogy melyik tanúsítvány mikor jár le?

Hogyan kezelhető ésszerűen az archív időbélyegzés egy olyan szervezetnél, ahol százezres, sőt milliós darabszámban fordulnak elő a dokumentumok?

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2022 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline