Az interfészes önkormányzatok kihívásai az e-ügyintézési térben

Az interfészes önkormányzatok kihívásai az e-ügyintézési térben

Információk

Esemény időpontja 2022. május 19 09:00
Esemény vége 2022. május 19 15:00
Max. létszám Korlátlan
Egyéni ár 79.883 Ft
Helyszín Thermal Hotel Margitsziget
Már nem fogadunk el regisztrációt erre az eseményre

Átfogó iratkezelési képzéseinkre a közfeladatot ellátó szervek számos szegmenséből (központi költségvetési intézmények, önkormányzatok és háttérintézményeik, kórházak, oktatási intézmények, kulturális és tudományos intézmények, állami vállalatok, közművek stb.) érkeznek iratkezelési szakemberek. Mindamellett, hogy a jogszabályok egységes keretet adnak a szervezetek iratkezelésének, hiszen közfeladatot ellátó szervként iratkezelésüket a 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően kell megszervezniük, minden területnek megvannak a maga sajátosságai, mely külön szeminárium szervezését tette szükségessé az egyes területek számára.

Az elmúlt években egyre fontosabbá válik a digitalizáció, mind az ügyfelekkel való kapcsolattartás során, mind pedig a hivatali belső folyamatok tekintetében. A folyamatos fejlődés révén egyre több és szélesebb körben használható alkalmazás áll az interfészes önkormányzatok rendelkezésére, amelyekkel a rendelkezésre álló kapacitások hatékonyabban használhatók fel, akár jelentős forrásokat is megtakarítva.

Célunk, hogy bemutassuk a tapasztalatokat és felvázoljuk a fejlesztési irányokat mind maguk az érintettek, a szolgáltató állam, mind pedig a legjelentősebb szerepet játszó piaci szereplők oldaláról.

 

KIKNEK AJÁNLJUK E-ÜGYINTÉZÉSI KÉPZÉSÜNKET?

A képzést ajánljuk interfészes önkormányzatok felsővezetőinek, gazdasági vezetőinek, iratkezelésért, ügyvitelért felelős vezetőinek, munkatársainak, a szervezetnél az elektronikus ügyintézési folyamatokért felelős szakembereinek.

 

TERVEZETT TEMATIKA

 

08:30 - 09:00 Regisztráció

09:00 - 09:45 A Magyar Nemzeti Levéltár új típusú feladatai, valamint az önkormányzatok iratkezelésével  kapcsolatos elvárásai - Závoczki Adrienn, osztályvezető, Köziratvédelmi hatósági és Iratkezelés-felügyeleti Osztály, Magyar Nemzeti Levéltár

  • Az MNL hatóság feladatellátása - Az irat közirati minőségének megállapításával, valamint a köziratvédelemmel összefüggő hatósági eljárás gyakorlati lefolytatása;
  • Az elektronikus iratátvétel jogszabályi háttere;
  • Az MNL elvárásai az illetékességébe tartozó önkormányzatok iratkezelésével kapcsolatban;
  • Jogszabályfigyelés az MNL-ben.

 

09:45 - 10:30 Ki hol tart a digitális átalakulásban? Digitális Hivatali Érettség Vizsgálat és Audit - dr. Kádár Krisztián, ügyvezető, Königsberg Consulting

  • Patrick Dunleavy már a 2000-es években azt jósolta, hogy előbb-utóbb minden közszektor szervezet  a "saját maga honlapjává válik", utalva a hivatali működés azon egyértelmű irányára, amelyet ma digitális transzformációnak, átalakulásnak hívunk. A szervezet honlapján ugyanis ma már nem csupán a tájékoztató felületet, hanem az ügyfelek irányába történő szolgáltatási platformot is értjük, amelyek közvetlenül és automatikusan kommunikálnak a belső hivatali szakrendszerekkel. Az ügyintézési folyamatok mellett pedig a hivatali támogató folymatok digitalizálása és központi rendszerekhez való adatkapcsolata révén végül nem lesz olyan szegmense a szervezeti működésnek, amelyet ne fedne le az informatikai hálózat.
  • Eltérő ütemben és eltérő hatásfokkal, de a hazai állami és önkormányzati szervek is ráléptek a digitális átállás útjára, amelynek egyértelmű lökést a 2018. január 1-től hatályba lépő jogszabályi kötelezés és annak végrehajtásához felzárkózó központi e-ügyintézési rendszerfejlesztések indulása adott.
  • A DÉVA (digitális hivatali érettség és audit) egy olyan vizsgálat-értékelési módszertan (know-how), amely a közigazgatásban és tágabb értelemben bármely szervezetben lezajlódó digitális transzformáció hivatali szintű jellemzőinek, fázisainak (összefoglalóan az érettségének) státuszát írja le azzal a céllal, hogy az értékelt szervezet korábbi fejlesztéseit visszamérje, illetve kijelölje a további építkezés, finomhangolás útját.

 

10:30 - 11:00 Kávészünet

 

11:00 - 11:30 Űrlaptechnológia az e-ügyintézési folyamatokban - Holler Sándor, projektvezető, Kopint-Datorg Kft.

            e-Űrlap szolgáltatás

  • A Kopint-Datorg Kft. jogállása, szolgáltatói szerepköre (röviden)
  • A saját fejlesztésű iFORM űrlaptechnológia bemutatása (szintén röviden)
  • Csatlakozás az e-Űrlap szolgáltatáshoz: az 1 éve indult SZEÜSZ csatlakozásokat támogató alkalmazás (SZEÜSZ REG) rövid bemutatása, használata az igénybevevő szervezetek, így a közműszolgáltatók részéről
  • e-Űrlap szolgáltatás jogszabályi háttere
  • e-Űrlap szolgáltatás tartalma
  • Támogatás (teszt környezet, oktatási videók, tudásmegosztó portál)
  • Elektronikus ügyintézés az ASP ELÜGY portálon

  • Az ASP Elügy rövid bemutatása
  • Űrlapmenedzsment

        - iForm technológia

        - Központi űrlaptervezés és publikálás

        - Önkormányzati megszemélyesítés

  • Önkormányzati Portál

        - Tenant és ügykiválasztás

        - Intelligens űrlapkitöltés

  • Használati statisztikák

 

11:30 - 12:00 Az iratkezelő rendszerek szerepe a hivatal back office folyamatainak digitalizációjában- Kiss Péter, szakmai igazgató, DMS One Zrt.

  • Az iratkezelő rendszerek szerepe a back office folyamatok digitalizációjában 
  • Az iratkezelés és az iratkezelő rendszerek evolúciója - az iktató programoktól az e-ügyintézés operációs rendszeréig
  • Az iratkezelő rendszer központi szerepe a hivatali működésben - horizontális szolgáltatások szakrendszerek számára
  • Belső folyamatok támogatása workflow-val - a szervezeti folyamatok logikus szervezése és támogatása
  • Adatvezérelt döntéstámogatás vezetőknek - Hogyan hozzuk meg a döntéseinket? Miért elemezzük az adatainkat?

 

12:00 - 12:30 Papírmunka ügyesebben, avagy az automatizált dokumentumfeldolgozás fokozatai - Hajnal Csaba, data capture alkalmazásfejlesztő, Aktív Rekord Kft.

  • Papírmentesből dokumentum-intenzívbe
  • Szupererő a dokumentumáradattal szemben
  • A gumiszalagtól az önálló, digitális szoftverrobotokig
  • Első fokozat: adatrögzítést egyszerűsítő alkalmazás a DMS One Ultimate-hez - bemutató

 

12:30 - 13:30 Ebédszünet

 

13:30 -14:00 GriffSoft Zrt - (Előadó felkérés alatt)

 

14:00 - 14:45  Kerekasztal-beszélgetés meghívott szakértőkkel

Téma: Az interfészes önkormányzatok kihívásai az e-ügyintézési térben - Problémák, eredmények, tapasztalatok, jó gyakorlatok 

Moderátor: Kiss Péter - DMS One Zrt.

Résztvevők:

  • dr. Rupp Zoltán, cégvezető, Königsberg Consulting
  • Varga László, elnök, DEÜSZ Egyesület
  • Kéri András, folyamatszervezési tanácsadó, Budapest Főváros VI. Kerület Terézvárosi Polgármesteri Hivatal
  • Tóth Tünde, informatikai vezető, Budapest Főváros XII. Kerület Hegyvidéki Polgármesteri Hivatal

 

A részvételi díj magában foglalja:

  • komplett, egész napos iratkezelési szeminárium
  • frissítő a szünetekben
  • ebéd

 

Helyszín: Ensana Thermal Hotel Margitsziget (1007 Budapest, Budapest-Margitsziget)

 

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

 

Már nem fogadunk el regisztrációt erre az eseményre

Térkép

Az elmúlt évek oktatásai, képzései

Átfogó iratkezelési szeminárium

2023. október 26 08:30 -14:00
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

A közigazgatási szervek és közfeladatot-ellátó intézmények, cégek munkatársainak szóló, általános iratkezelési konzultációt (nem minősül Fktv. szerinti felnőttképzésnek) Csóti Csaba iratkezelési szakértő tartja. A szeminárium részletesen foglalkozik a papíralapú és elektronikus iratkezelés összefüggéseivel, a teljesen digitális iratkezelés megvalósíthatóságával és a jogszabályi követelményekkel. Rendbe tesszük a sokszor dilemmát okozó, "mikor, mit dobhatok ki" témakört, különös tekintettel a papíralapú iratok digitális konverziójával összefüggésben. Részvételi díj: 48.000 Ft + ÁFA (60.960 Ft bruttó)

Digitalizáció a költségcsökkentés jegyében

2023. szeptember 26 08:30 -14:30
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

Egész napos konferencia: Mit írnak elő a jogszabályok, és mi az, amit ezen túl érdemes elvégezni ahhoz, hogy a digitalizációval csökkenthessük a szervezeti költségeket és növelhessük munkatársaink és ügyfeleink elégedettségét.

Átfogó iratkezelési szeminárium

2023. február 23 08:30 -14:00
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

A közigazgatási szervek és közfeladatot-ellátó intézmények munkaatársainak szóló, általános iratkezelési konzultációt (nem minősül Fktv. szerinti felnőttképzésnek) Csóti Csaba iratkezelési szakértő tartja. A szeminárium részletesen foglalkozik a papíralapú és elektronikus iratkezelés összefüggéseivel, a teljesen digitális iratkezelés megvalósíthatóságával és a jogszabályi követelményekkel. Rendbe tesszük a sokszor dilemmát okozó, "mikor, mit dobhatok ki" témakört, különös tekintettel a papíralapú iratok digitális konverziójával összefüggésben. Részvételi díj: 48.000 Ft + ÁFA (60.960 Ft bruttó)

DEÜSZ Iratkezelési Vezetők Klubja V.

2024. március 07 13:30 -16:00
Ár: ingyenes

Egyesületünk 2024-ben is folytatja az Iratkezelési Vezetők Klubja rendezvénysorozatot. A kötetlen szakmai eszmecserére március 7-én is azokat a szakembereket várjuk, akik a közfeladatot ellátó szervezetek irat- és dokumentumkezelési operatív vezetői feladatát látják el.

DEÜSZ Iratkezelési Vezetők Klubja IV.

2023. november 21 13:30 -16:00
Ár: ingyenes

Egyesületünk 2023-ban új rendezvénysorozatot indított Iratkezelési Vezetők Klubja címmel. A kötetlen szakmai eszmecserére november 21-én is azokat a szakembereket várjuk, akik a közfeladatot ellátó szervezetek irat- és dokumentumkezelési operatív vezetői feladatát látják el.

Magyar Nemzeti Levéltár online szeminárium

2023. október 24 10:00 -11:30
Ár: ingyenes

Magyar Nemzeti Levéltár online szeminárium (2023. október 24.)
Közfeladat-ellátók iratkezelése a jogszabályi alapoktól a levéltári ellenőrzésig

Az ingyenes szakmai webinár témája az iratkezelés levéltárspecifikus áttekintése.
Fókuszpontok:
  • Iratkezelési szabályzat és irattári terv,
  • iratselejtezés,
  • levéltári átadás-átvétel,
  • levéltári ellenőrzés

REGISZTRÁCIÓ A WEBINÁR DEMIO OLDALÁN

 
 
 

DEÜSZ Iratkezelési Vezetők Klubja III.

2023. szeptember 14 13:30 -16:00
Ár: ingyenes

Egyesületünk 2023-ban új rendezvénysorozatot indított Iratkezelési Vezetők Klubja címmel. A kötetlen szakmai eszmecserére szeptember 14-én is azokat a szakembereket várjuk, akik a közfeladatot ellátó szervezetek irat- és dokumentumkezelési operatív vezetői feladatát látják el.

Elektronikus aláírások, e-hitelesítés hosszú távra

2023. április 04 09:00 -14:00
Ár: 48.000 Ft + ÁFA

A képzés célja átfogó ismereteket adni az elérhető elektronikus hitelesítési megoldásokról. Melyiket és hogyan érdemes bevezetni és használni a közigazgatási szerveknél, közfeladat-ellátó intézményeknél és cégeknél. A szemináriumon a résztvevők kérdezhetik a szakértő előadót.

Elektronikus ügyintézési szakértő

2022. november 17 - 2022. november 25
Ár: 189.000 Ft

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttképzési nyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

Az interfészes önkormányzatok kihívásai az e-ügyintézési térben

2022. május 19 09:00 -15:00
Ár: 79.883 Ft

Az interfészes önkormányzatok igényeire, speciális iratkezelési folyamataira szabott képzés, mely az elektronikus ügyintézést, az annak való maximális megfelelést állítja a középpontba. Az előadástémákat úgy válogattuk össze, hogy azok az interfészes önkormányzatok e-ügyintézési térben nyújtott jelenlegi kihívásaira adjanak választ elismert szakértők tolmácsolásában. Az elméleti ismeretek átadása mellett fontosnak tartjuk a gyakorlati példák, tapasztalatok megosztását is.

E-ügyintézés szeminárium közműszolgáltatóknak

2022. március 24 09:00 -15:00
Ár: 79.883 Ft

Közműszolgáltatók igényeire, speciális iratkezelési folyamataira szabott képzés, mely az elektronikus ügyintézést, az annak való maximális megfelelést állítja középpontba. Nem egyértelmű, hogy az Ön intézménye e-ügyintézésre kötelezett szervezet-e? Nem tudja pontosan, hogy mely jogszabályoknak kell megfelelnie? Választ szeretne arra kapni, hogy milyen elvárásai vannak a felügyeleti szervnek a közműszolgáltatók felé? Szervezetfejlesztésre lenne szükség az optimális e-ügyintézési folyamatok kialakításáért, de eddig nem tudta, hogyan kezdjen neki a folyamatok átalakításának? Esettanulmányok, már bevált jó gyakorlatok mellett oktatóink többek között ezekre a kérdésekre is választ adnak. 

Elektronikus ügyintézési szakértő

2021. november 18 - 2021. november 26
Ár: 169.000 Ft

Az E-ügyintézési törvény hatályba lépése – bár nem érte váratlanul a szervezeteket – számos fejlesztést és kapcsolódó részletszabályozást megelőzött, melynek köszönhetően a megrendelők sincsenek maradéktalanul tisztában azzal a szolgáltatási környezettel, amelybe illeszkedve nyújthatnák a teljeskörű ügyintézési szolgáltatásaikat. A felnőttnyilvántartásba vett, 2 x 2 napos képzés gyakorlatorientált jellegének köszönhetően a résztvevők a megszerzett tudással képessé válnak az üzleti elemzés, igazgatásszervezés, a rendszertervezés, szolgáltatás-bevezetés részévé tenni, adaptálni a SZEÜSZ-logikát, megtervezni a fejlesztési feladatokat és a megszerzett tudást továbbadni a munkatársak számára.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline