A közhivatalokat is érinti a Digitális Állampolgárság Program

Jelentős digitalizációs fejlesztéseket tart szükségesnek a közszolgáltatásokban Guller Zoltán, a DMÜ vezérigazgatója, aki az ITB-nek nyilatkozott: "...meg kell oldani, hogy a meglévő ágazati szakrendszerek képesek legyenek kezelni a digitális állampolgárt... ...Nem akarjuk a meglévő szakrendszereket újraírni, de olyan új kapcsolatokat fogunk kialakítani, amelyek biztosítják a felhasználói élményt. A leggyakoribb élethelyzetekre tesszük a hangsúlyt, mint a lakcímváltozás, az autó adás-vétel, a születés és így tovább."

A teljes cikket az itbusiness.hu oldalon olvashatja. Idézetek az interjúból:

Főszerepben az elektronikus ügyintézés

"...a DMÜ legfontosabb feladata, hogy felhasználóbarát alapokra helyezze a közigazgatást, és megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit az állampolgárok számára. Ehhez a következő években el kell végezni az állam által a polgároknak nyújtott szolgáltatások optimalizálását és digitalizációját, a felhasználói élmény és a folyamatok egyszerűsítésének maximális szem előtt tartásával. Az eredmény egy egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó közigazgatási rendszer lesz, amely radikálisan egyszerűsíti az állampolgárok és a kormányzat különböző szervei közötti a kommunikációt. A DMÜ alapvető feladat ebben az, hogy kialakítsa mindazon informatikai fejlesztési-, adatmenedzsment- és kiberbiztonsági alapelveket, módszertanokat és standardokat, amelyek biztosítják, hogy a jövőbeli közigazgatási fejlesztések megfeleljenek a fenti elvárásoknak."


Olvasta már? - Hogy lett az iktató programból e-ügyintézési rendszer?

Kezdetben volt az iktatás, aminek az elektronizálása hatalmas változást idézett elő az ügymenetekben. Valójában azóta sem értékeljük tiszta fejjel a fejlesztéseket, olyan szédítő sebességgel követik egymást. Az ugyiratkezeles.hu cikke mégis erre tesz kísérletet kiváló jogszabályi gyűjtéssel, kronologikus felfejtéssel. Érdemes elolvasni, hogyan lett az iktató programból az e-közigazgatást maximálisan kiszolgáló e-ügyintézési rendszer.


Kényelmi szolgáltatások a Digitális Állampolgárság Programban

"Ha egy állampolgár már tart kapcsolatot digitális csatornákon keresztül az állammal, akkor az ő számára automatikusan létrehozunk több elektronikus szolgáltatást. Lesz például elektronikus tárcája, amelyben eltárolhatja összes okmányának digitális mását, a személyitől és a jogosítványtól kezdve az iskolai bizonyítványokon át akár a horgászengedélyig. Ennek köszönhetően bárhol és bármikor azonosíthatja magát, számtalan élethelyzetben, az állampolgárok digitális valóját pedig az állam hitelesíti majd. Létrehozunk számára egy elektronikus postaládát is, amely a jelenlegi Tárhely jelentősen továbbfejlesztett változata lesz, amelyben a felhasználó rendezett, könnyen áttekinthető módon intézheti az állammal folytatott levelezését, és a legfontosabb, hogy kétirányú kommunikációt tesz majd lehetővé. Kapcsolódik hozzá a névre szóló elektronikus dokumentumtár, ahol az ügyintézések, levelezések valamennyi dokumentumát elektronikus formában tárolhatja, rendezheti. Ezt egy amolyan állami Gmail-rendszerként képzeljük el, azzal a fontos különbséggel, hogy ebben a rendszerben az állam hitelesíti azt, hogy a levelet valóban én küldtem."

Az e-közigazgatás fejlesztését tartja szükségesnek Guller Zoltán

"...meg kell oldani, hogy a meglévő ágazati szakrendszerek képesek legyenek kezelni a digitális állampolgárt, így ott is jelentős fejlesztésekre van szükség. Nem akarjuk a meglévő szakrendszereket újraírni, de olyan új kapcsolatokat fogunk kialakítani, amelyek biztosítják a felhasználói élményt... ...A jelenlegi tervek szerint az óriási és gyorsan elavuló hardverinfrastruktúrák helyett az új rendszerekben lehetőség lesz, természetesen a legszigorúbb kiberbiztonsági szabályok betartása mellett, a felhőtechnológiák használatára. A célunk az, hogy a rendelkezésre álló forrásokat ne az infrastruktúra létrehozására és működtetésére használjuk, hanem felhasználói élményeket biztosító alkalmazásokra fordítsuk."

 

 

 

 

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Regisztrált felhasználóink számára ingyenes szolgáltatás
Kérdésem van

Kapcsolódó cikkek

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline