Elektronikus ügyintézés konferencia – 2018.03.07.

2018. március 7-én harmadik alkalommal rendezi meg az Informatika a Társadalomért Egyesület e-Közigazgatás Képzés és Konferencia rendezvényét az Uránia Nemzeti Filmszínházban. A konferencia középpontjában idén az elektronikus ügyintézés és legeredményesebb iratkezelési módszerek állnak. A konferenciát Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára nyitja meg.
3/2018. (II.21.) BM rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről

A napokban jelent meg és 2018. március 1-jén lép hatályba a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 3/2018 (II. 21.) BM rendelet. Az új jogszabályról beszélgettünk dr. Kissné dr. Szabó Krisztinával, a Belügyminisztérium Iratfelügyeleti Osztályának osztályvezetőjével, aki a jogszabályalkotás koordinációját végezte, emellett a téma előadója lesz az Infotér által szervezett március 7-i e-Közigazgatás konferencián.
Éven túli iktatás, érkeztetés – Szakértőnk válaszol

Év vége felé közeledve egy éppen aktuális témával, az éven túl iktatással, érkeztetéssel kapcsolatban érkezett két kérdés a Szakértő válaszol rovatunkba. Dr. Bodó Attila Pál, az Emberi Erőforrások Minisztériumának főosztályvezetője válaszol:  
Ki számít közfeladatot ellátó szervezetnek az iratkezelés során?

Mi is a probléma? Magyarországon az iratkezelési rendszer kialakítása, az iratkezelési szabályzatok és irattári tervek készítése, az iratkezelési szoftverek kiválasztása kapcsán a dokumentumkezeléssel foglalkozó szervezetek számára az alapvető kérdés minden esetben az, hogy közfeladat ellátó szervezetként kell-e az iratkezelését megszervezni.
Minősített adatok és iratok kezelése

A közfeladatot ellátó szervek iratkezelési alapfolyamatát a nyílt iratok kezelésére vonatkozóan a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) határozza meg, amely az iratkezelési folyamat főbb lépéseihez igazodva tartalmazza az eljárási szabályokat. Az R. hatálya kiterjed a közfeladatot ellátó szervekre és e szervek irattári anyagára azzal, hogy rendelkezéseit a minősített iratokra és azok kezelési rendjére külön jogszabályban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni. De melyek ezek a szabályok?
Elektronikus aláírás a közigazgatásban

E-közigazgatás és privát szektor: több tízezer munkaóra megspórolható az elektronikus aláírással A világ minden részén egyre nagyobb nyomás nehezedik a kormányzatokra: egyrészt az elektronikus állampolgári szolgáltatások körének bővítése, másrészt az egyre jelentősebb költéscsökkentési célok elérése érdekében.
Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Regisztrált felhasználóink számára ingyenes szolgáltatás
Kérdésem van

Kapcsolódó cikkek

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2021 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline