Hivatali kapu, ügyfélkapu és cégkapu az iratkezelésben (2. rész)

Hivatali kapu, ügyfélkapu – elektronikus kapuk az e-ügyintézésben (2. rész) Az elektronikus kapukról szóló cikksorozatunk első részében részletesen bemutattuk a hivatali kapu és az ügyfélkapu lényegét, működését. Jelen cikkünkben továbbmegyünk és megvizsgáljuk azt, hogy milyen utat jár be az elektronikus irat, mire az érdemi ügyintézés szakaszába elér (bejövő folyamat), illetve annak végeztével hogyan jut el a címzetthez (kimenő folyamat). A konkrét példák bemutatásához a DMS One Zrt. Ultimate tanúsított irat- és dokumentumkezelő szoftver képernyőképeit használjuk.
Hivatali kapu, ügyfélkapu és cégkapu az iratkezelésben (1. rész)

Hivatali kapu, ügyfélkapu – elektronikus kapuk az e-ügyintézésben Az elmúlt években egyre gyakrabban hallhatjuk a minket körülvevő elektronikus közigazgatási térben az Ügyfélkapu1 és a Hivatali kapu2 elnevezéseket. Ez indokolt is, hiszen 2018 volt az első olyan év, amikor a jogszabályi változások, a kötelező és széleskörű elektronikus ügyintézési szolgáltatások miatt ezeknek a használata egyre inkább elterjedt. Ugyanakkor érdemes megjegyezni azt a sokakat talán meglepő tényt, hogy az állampolgárok által leginkább használt és ismert Ügyfélkapu több mint egy évtizede létezik3, és a Hivatali kapu is csak néhány évvel fiatalabb nála, kb. 10 éves. Mindkét elektronikus kapu (tárhely) a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer (központi rendszer), vagyis az elektronikus kormányzati központi szolgáltatások része.
Az elektronikus űrlapok új generációja, az iFORM

A tanusitottiratkezeles.hu volt az INFOTÉR mellett az egyik szervezője a 2018. március 7-én tartott e-közigazgatás képzésnek és konferenciának, ahol az e-ügyintézés leginkább aktuális kérdéseit és fejleményeit, az elektronikus ügyintézés friss tapasztalatait mutatták be az adott téma szakértői. Az előadások között hallhattuk dr. Balaskó Sándor, a Kopint-Datorg Kft. üzletág igazgatójának előadását az “iFORM – egy kényelmes megoldás a webes űrlapokra” címmel, melyben a Kopint-Datorg Kft. saját fejlesztésű termékét, az iFORM űrlaptechnológiát mutatta be.
A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (4. rész)

Négyrészes cikksorozatunk befejező részéhez értünk. Korábbi blogbejegyzéseinkben volt szó a Magyar Posta által nyújtott SZEÜSZ szolgáltatásokról általánosságban a szabályozott és központi elektronikus szolgáltatások rendszerén belül elfoglalt helyéről, majd részletesen is elmagyaráztuk a szolgáltatások lényegét, működését és vizsgáltuk az iratkezeléssel, iratkezelő rendszerekkel való kapcsolatukat. Végezetül járjuk körbe a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalatokat többféle megközelítésből is.
A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (3. rész)

Folytatjuk 4 részből álló cikksorozatunkat, mely során a Magyar Posta által biztosított szabályozott és központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásait vesszük górcső alá. Míg a korábbi cikkekben a témát először általánosan helyeztük el az elektronikus szolgáltatások rendszerén belül, majd részletesen is bemutattuk a Posta szolgáltatásait, jelen írásunkban a postai SZEÜSZ-ök, KEÜSZ-ök kapcsolatát vizsgáljuk az iratkezeléssel és az iratkezelő rendszerekkel.
A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (2. rész)

A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ-ökről és KEÜSZ-ökről részletesen cikksorozatunk bevezető részében az általános megközelítés után, amely elsősorban a postai SZEÜSZ-öknek és KEÜSZ-öknek a szabályozott és központi elektronikus szolgáltatások rendszerén belül elfoglalt helyével foglalkozott, ebben a cikkben a postai szolgáltatások részleteit mutatjuk be.
A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (1. rész)

Bizonyosan sokan szembesültek már azzal az akadállyal akár ügyfélként, akár közigazgatási szervnél dolgozó ügyintézőként, hogy egy mégoly kidolgozott elektronikus eljárásban sem teljesen nélkülözhető a papír dokumentum kezelése. Számos oka lehet ennek. Ügyfélként sokan vannak, akik nem rendelkeznek elektronikus lehetőségekkel vagy elérhetőségekkel, vagy éppen az ügyintézéshez szükséges iratok csak papír alapon vannak meg náluk, hogyan is tudnák azokat elektronikusan beküldeni az illetékes hivatalnak..
Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Regisztrált felhasználóink számára ingyenes szolgáltatás
Kérdésem van

Kapcsolódó cikkek

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2021 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline