Iratkezelés egyházi intézményeknél – Szakértőnk válaszol

Az alábbi kérdés az egyik kedves Olvasónktól érkezett a Szakértő válaszol rovatba, melyre Csóti Csaba iratkezelési szakértő válaszol:

 

„Egyházi fenntartású nevelési-oktatási intézmények, illetve azok fenntartója esetében a közfeladat jogszabályi alapjánál a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről rendelkező 1995. évi LXVI. törvény 3. § b) pontja alkalmazandó-e? (Az intézmények egyoldalú nyilatkozat, illetve köznevelési szerződés alapján vesznek részt az állami feladatellátásban.) Vagyis az egyházi fenntartású intézményekre, illetve azok egyházi fenntartóira vonatkozik-e a fent említett 335/2005. Korm. rendelet?”

Egyházi intézmények közfeladathoz kapcsolódó iratkezelése

A válasz röviden az, hogy igen, az egyházi fenntartású nevelési-oktatási intézményekre vonatkozik a 335/2005. Korm. r. minden előírása, vagyis a rendelet értelmében kell ellátni az iratkezelési feladatokat, egyedi iratkezelési szabályzatot és irattári tervet kell készítenie az egyházi fenntartású intézményeknek.

Ez a tartalom csak regisztrációval tekinthető meg.

Regisztráljon!

Amennyiben már regisztrált felhasználó, kérjük  jelentkezzen be.
A cikk további tartalma csak előfizetőink számára áll rendelkezésre. Kérem regisztráljon hogy meg tudja tekinteni a tartalmakat.

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Regisztrált felhasználóink számára ingyenes szolgáltatás
Kérdésem van

Kapcsolódó cikkek

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline