09:00-10:30 Pándi Boglárka, NISZ Zrt., osztályvezető
Az elektronikus ügyintézés gyakorlati tapasztalatai
- Az elektronikus kapcsolattartásra jogosult szervekről
- Önkormányzati típusok
- Az elektronikus ügyintézés folyamata, felülete
- Elektronikus azonosítás
- Az elektronikus kézbesítésről: biztonságos kézbesítési szolgáltatás (BKSZ), tárhelyek
- Dokumentumküldési modell
- Rendelkezés, meghatalmazás: A rendelkezési nyilvántartásról (RNY)
- Elektronikus űrlapok: ÁNYK, iForm, ePapír
- Dokumentumhitelesítés, ellenőrzés: hitelesítés szolgáltatás, AVDH, AVDH DHSZ
10:30-10:45 Kávészünet
10:45-12:15 Varga László, DMS One Zrt., szakmai igazgató
Az iratkezelés, mint az e-ügyintézés operációs rendszere
- Az e-ügyintézés folyamata
- SZEÜSZ-ök útján érkező iratok az iratkezelő rendszerbe: küldemények letöltése; érkeztetés/szignálás/iktatás; visszaigazolások; ügyintézés támogatása; szakrendszeri integrációk
- Kimenő elektronikus iratok: e-aláírás támogatása; kiküldés; visszaigazolások kezelése; integrációk - szakrendszerek számára nyújtott szolgáltatások
- Dokumentumhitelesítés - AVDH DHSZ
- Komplex integrációs projektek - speciális önkormányzati megoldások (ÉTDR, Önkadó, hivatali kapu stb.)
- A 3/2018. (II.21.) BM rendelet, a "szoftverrendelet"
12:15-13:15 Ebéd
13:15-13:45 Váradi András, Magyar Posta Zrt., senior projektmenedzser
E-közigazgatás és a Magyar Posta szolgáltatásai
- A Magyar Posta szolgáltatásai és az e-közigazgatás
- A szolgáltatásokról röviden: hibrid és inverz hibrid konverzió, valamint a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás
- A hibrid konverzió előállítás hitelessége
- Be- és kimenő információk: a hibrid konverzió kézbesítési utasítása és az igazolások
- Az elmúlt időszak tapasztalatai, a csatlakozás és a bevezetés feltételei
- A postai SZEÜSZ szolgáltatások használatának előnyei
13:45-14:45 dr. Balaskó Sándor, üzletág igazgató és Holler Sándor, projektvezető, Kopint-Datorg Kft.
iForm - Űrlaptechnológia az Önkormányzati ASP rendszerben
- iFORM űrlaptechnológia rövid bemutatása
- Önkormányzati ASP rendszer és az űrlapkezelés bemutatása
- ASP központi űrlapmenedzsment feladatok
- ASP rendszerben jelenleg elérhető űrlapok
- ASP önkormányzati űrlapmenedzsment feladatok
- ASP űrlapkitöltő funkciók
- ASP űrlapkezelés továbbfejlesztési irányai, tervei
14:45-15:00 Kávészünet
15:00-15:30 Szabó Tamás, Microsec Zrt., ügyfélkapcsolati menedzser
Dokumentumhitelesítés, e-aláírás
15:30-16:30 Mohácsi Mónika, eGov Tanácsadó Kft., tanácsadó
Az elektronikus ügyintézés bevezetésének szervezetfejlesztési aspektusai
- Az e-ügyintézés bevezetése, mint komplex szervezetfejlesztési kihívás
- A szervezeti munkafolyamatok (workflow) vizsgálatának, felülvizsgálatának fontossága
- Struktúrák és felelősök átgondolásának szükségszerűsége
- A hivatali alkalmazások és az ügyintézést támogató szakrendszerek számba vétele
- Adatok és adatstruktúrák számba vételének fontossága
- Új technológiák, műszaki megoldások, illetve központi szolgáltatások integrálásának lehetőségei
- Az e-ügyintézés bevezetése során felmerülő szabályozási teendők
- Apparátusi tájékoztatási és képzési, ügyfél edukációs és kommunikációs feladatok jelentősége
A részvételi díj magában foglalja:
- komplett, egész napos iratkezelési szeminárium,
- frissítő a szünetekben,
- ebéd,
- füzet jegyzetelésre, mely a teljes szemináriumi anyagot tartalmazza összefűzve