Címkék

  • Az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás kivezetése

    2022. január 1-től az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. korm. rendelet (a továbbiakban: Vhr.) kivezeti az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatást (a továbbiakban: ÁNYK) a jogszabályból, azzal a kitétellel, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal továbbra is használhatja azt. A jogi környezet megváltozása számos szervezetet érint, ezért cikkünkben a jogszabályi változások mellett a technológiai és gyakorlati kérdéseket is megkíséreljük körbejárni. A változástól azonban nem tartani kell, hanem érdemes élni vele és kihasználni a technológia nyújtotta előnyöket.

  • Elektronikus aláírás a közigazgatásban

    E-közigazgatás és privát szektor: több tízezer munkaóra megspórolható az elektronikus aláírással A világ minden részén egyre nagyobb nyomás nehezedik a kormányzatokra: egyrészt az elektronikus állampolgári szolgáltatások körének bővítése, másrészt az egyre jelentősebb költéscsökkentési célok elérése érdekében.

  • Elektronikusan aláírt dokumentumok hosszú távú megőrzése – Szakértőnk válaszol

    Elektronikusan aláírt dokumentumok hosszú távú megőrzésével kapcsolatban érkezett kérdés az egyik kedves olvasónktól, melyre Kiss Péter szakértő válaszol:

  • Hiteles másolatkészítés

    Papíralapú iratok digitalizálása a hitelesség megőrzésével

    A dokumentumok kezelése ma már elválaszthatatlan az elektronikus eszközöktől. Még ha egy folyamat papír alapon is zajlik, az indító anyag szinte 100%, hogy számítógépen szerkesztve született. A haladás az elektronikus irányt jelöli ki. A sokszor hangoztatott digitális transzformáció elvezet oda, ahol már nem kell többé váltani digitális és analóg mód között egy munkafolyamat során. Minden elektronikus, a papírhasználat kizárt. Amíg azonban lehet dolgunk papírral, hidat kell képeznünk az analóg és az elektronikus mód között. Erre való a hiteles másolatkészítés.

    2021.06.02.

    Erről olvashatok itt 5 percben:

    • Miért nem elegendő a szkennelés?
    • Jogszabályi háttér
    • A hiteles elektronikus másolat készítése manuálisan és automatikusan
    • Belső szabályzatok megalkotása
    • Kötelezetti kör, kire vonatkozik?
    • Postai inverz hibrid konverzió, a külső másolatkészítő
  • HOSSZÚTÁVÚ HITELESÍTÉS – kérdések és válaszok

     

    A tanusitottiratkezeles.hu 2019. októberi e-ügyintézés szemináriumán több kérdés is felmerült az e-aláírások és időbélyegzők használatával, a hitelesség hosszú távú megőrizhetőségével kapcsolatban. Összegyűjtöttük a kérdéseket és szakértőink válaszait.

    2019. október 21.

  • Lendületben az AVDH?

    Az elektronikus ügyintézés és az ahhoz kapcsolódó szabályozott szolgáltatások világa tele van olyan néhány betűs mozaikszóval, amely első és akár második hallásra is nagyon idegenül hangzik, mégis, a mindennapokban jól használható, igazán ügyfélbarát megoldást takar. Közéjük tartozik az AVDH, az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatás. A megoldás nem új, ellenkezőleg 2016 óta létező szolgáltatás a dokumentumok hitelesítése céljára. Az utóbbi időszakban vélhetően – a járvány hatására is – egyre többen ismerkedtek meg vele.

  • Lendületben az AVDH? - II

    Aki az utóbbi évben felkereste az AVDH oldalát, észrevehette, hogy ugyanaz a szolgáltató ugyanazt a szolgáltatást mintha kétféleképpen biztosítaná. Jelenleg a https://niszavdh.gov.hu és a https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes oldalak is elvezetnek a szolgáltatáshoz. Két különböző weboldalon, eltérő megjelenítésű felületen tudunk iratot hitelesíteni.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline